dilluns, 24 de maig del 2010

!¡ DILLUNS DE PASQUA GRANADA !¡

!¡ Aquest mati, quan la finestra he obert
el cel tan blau ma sorprès
i una bona estona,els meus ulls del cel, no he tret !¡

he començat a pensar:
o millor dit, a enyorar,
Dillus de Pasqua Granada
!¡ SI, als meus... 13, 15, 16 ...anys
tant sols per un moment...poder tornar
i un remet de ginesta, poder jo agafar !¡

Era una gran colla:
Feliços, alegres, contents,
no teniem patiments
!¡ Nostres pares procuraven
no perdre les tradicions !¡
( tot aixo ja ho fan
les noves generacions )

A les 9 a la Plaça de la Vila
abans ens calia preparar
Espardenyes, una bossa, i un entrepà
que de bon mati la mare,
( Al forn de Sant Jordi )
el pa anava a comprar
Aigua ?. no calia
a la Salut, a cada pas un broll en sortia

Al arribar allà lo primer, la Verge anar a visità
I quina mania...Rams, Peus, Cames...
de cera esta clar, eren Promeses que a la Verge
li anaven a portà.
i no sortiem d'allà...fins tota la volta donar...

Desprès feiem les parelles
un coixinet amb cintes de colors, i una bossa
portavèm la parella
la bossa la duia, el noi, i posat les cintes ella

!¡ A la tarda cap a casa
desprès de haver fet rotllana
Amb al Só, de la Tenora, tot ballant una sardana !¡

!¡ De la finestra jo me apartat
Una certa...amargor a la boca ma quedat!¡
Tota la casa i mirat i remirat
Mes ni un remet de ginesta, Avui que es Dillus de Pascua
per cap lloc jo li trobat...
el pa anava a comprar
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...