dijous, 19 de març del 2015

CREMA CATALANA


CREMA CATALANA



Per menjar, crema catalana
pot ser qualsevol dia, de la setmana,
però el que marca la tradició
es en el dia de Sant Josep,
dia també ja, sense celebració

seguin les normes de la meva mare ( la Pilar )
que sempre em donar;
el dia abans, ( ahir ), la crema vaig preparar;
però es molt important, si la vols cremada,
cremar-la deu minuts abans de ser menjada,
a la nevera, s'ha de guardar, també abans de cremar

ahir mentre de remenar, no parava
el meu cap, pensant volava i volava;
molts anys enrere jo anava,

es cert que els ulls per un moment vaig tancar
però oberts, o tancats?
dins la meva retina, lo viscut esta clavat,

ja no valorem, crec certament,
lo important, de aquell moment,

que esperaves, amb delit,
com descriure el plaer
de rascar, restes del pot enganxats
després de la crema haver cuinat

o el cruixent del sucre cremat,
dins la boca, fent...cric, crac
res ha comparar....

!definitiu: per Sant Josep,
crema catalana tinc que menjar
per axis nostres tradicions conservar¡





Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...