dijous, 8 d’agost del 2019

APAT DE FESTA MAJOR !¡.

   

ÀPAT, DE FESTA MAJOR !¡

10 d’agost  SANT LLORENÇ
FESTA MAJOR !¡

La falta de tots - de tot, 
amb porte, a la nostàlgia, de pensar
amb FESTES MAJORS, passades,
per ejemple, amb el dinar,

la Pilar, ( la mama ) tota, o quasi tota 
la familia, acostumbraba, a juntar,

La taula, tan ben, parada…
la posarem a l’entrada de la casa
la casa on jo vaig néixer, EL VA I VE,

el menjador, no podem estar,
“ de fer-ho, no podem pas pasar,

la taula !¡ Ella, se esmeraba amb preparar
estovalles, especials plats, i coberts 
que després, es tornaven a guardar,
“ fins hi tot, copas  pel cava solia posar,”
( del que escric, era en el segle XX no podem oblidar,) 

ANEM AL ÀPAT,
seguint la tradició, el mateix que, per Nadal,
era el àpat de FESTA MAJOR !¡
( amb algunes variacions, està clar)
per l’agost. fa una calor, impossible d’aguantar,

VERMUT: varies coses per picar, per començar
ESCUDELLA I CARN D’OLLA AMB GALETS
COM EL POLLASTRE : rostit amb prunes i pinyons,
( vull comentar que a casa meva el pollastre dos cops
l’any es solia menjar, per NADAL, I PER LA FESTA MAJOR
POLLASTRES CRIATS A CASA, 
però també, eran un gran problema, a l’hora de matar)

el postre era un tall de gelat, que als joves, a “ CAL MATA,” 
ENS FEIEN  ANAR A COMPRAR….

cada  matí el primer que veig,” el campanar “
Demano a Sant Llorenç que em, guardi,
que els meus records, del cap, no els deixi borrar.

perquè, ells son la vida, que,  m'ajuda el dia, a dia, a pasar
fins  que Deu, disposi la meva, hora per, marxar


Lolita Carrión 7 d’agost 2019
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...