dilluns, 20 d’abril del 2009

Enyorances


Sant Feliu, on jo vaig néixer
"quin poble mes bonic";
n'era el mes de setembre
del 1946
llavors, on jo vaig neixer
s'anomanava el " va í ve ";
una casa gran i vella
on hi vaig viure molt bé
El poble, una " gran familia "
tots ens dèiem "passi-ho bé ",
ens saludàvem, parlàvem...
els veïns, ( com familiars ).
De cotxes, pocs n'hi passaven,
i arbres n'hi havien també...
( jo estava al mig ) :
a l'esquerra, carrer dels arbres"
a la dreta " carreretes "
i ara tot, n'es a fer " punyetes"
on és la casa on vaig néixer?
on es la Plaça de la Vila?
on és el petit comerç?
d'això en diuen el progrés??
peró tot está enderrocat
casa meva i al costat,
pisos, i pisos que aixequen
els arbres els van tallant.
Tot es ciment, tot es tristó
62 anys els que tinc ara
tant sols 62, ó son molts ?
De la muntanya "Mas LLuhi ",
del riu " Falguera i el Pla "
i del nostre Sant Feliu ?
que ens queda ?
dons sento que no ens queda res.
La gent pel carrer ni et parla,
no coneixes a ningú,
els veïns ja no es reuneixen
i quasi bé ni es coneixen
Será que m'he fet molt gran ?
i tinc moltes anyorances,
Jo estimo Sant Feliu
( el d'abans ) no tan el d'ara;
el va í ve, els veïns, amics...
Dons sí, jo tan sols visc d'enyorances !!.

1 comentari:

MºAngels Riba ha dit...

TENS TOTA LA RAÒ.JO M'ESCAPABA DE BARCELONA I VENIA A CASA ELS AVIS QUAN NO TENIA ESCOLA,AIXÒ ERA UN ALTR MON LA BICI AL CARRER PER ANAR A DINAR,LES PORTES OBERTES DE TOTS ELS VEINS 8ENTRABES TOTES QUAN ET VENIA D'AGUST´,ELS GRUPS D'ÀMICS AL PARC NADAL(NO CAVIEM A CAP MÉS LLOC)AQUELLS TIPS DE RIURE ,COM DIU EL SERRAT JA EN TENIEM PROU.ELS TEMPS HAN CANVIAT I ARA EM ALLÒ ESTERIEN MOLT AVORRITS,PERÒ A NOSALTRES ENS QUEDA L'ENYORANÇA,D'AQUELLA JUVANTUT VISCUDA EN UN POBLE ON TOTS EREM 'AMICS.mªangels

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...